Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Szakirányú oktatás pénzügyi és adminisztratív kérdései - szakképzési fórum

2022. október 28.

A Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a „Szakirányú oktatás pénzügyi és adminisztratív kérdései” címmel szakmai tájékoztatót szervezett a gyakorlati képzést végző szervezetek gazdasági és humán területén dolgozó munkatársai számára.

A fórumon résztvevők a 2021. szeptember 1-én hatályba lépett szakképzősi törvény gyakorlatban történő alkalmazásáról hallhattak hasznos információkat életszerű példákon keresztül bemutatva. 

Az előadáson Greskóné Koller Krisztina munkaügyi és társadalombiztosítási szakértő az alábbi témaköröket érintette: 

  • Duális képzés szakképzési munkaszerződéssel (munkajogi szabályok; munkabér, juttatások megállapítása)
  • Saját munkavállaló képzésének lehetősége
  • Adókedvezmény elszámolása 
  • Tanuló képzéséhez kapcsolódó bejelentési kötelezettségek, határidők
  • Adófizetési kötelezettségek megállapítása, visszaigénylés lehetősége
  • 2022. évi jogszabályi változások

 

A fórum fő célja, hogy a duális képzőhelyek a megváltozott jogszabályi környezet tükrében olyan ismereteket kapjanak, amelyek alapján megismerik a gyakorlati képzéshez kapcsolódó adminisztrációs feladatokat, a képzőhelyek és tanulók jogait, kötelezettségeit, valamint a duális képzés költségeinek, illetve a normatíva elszámolásának lehetőségét.

A program a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara között létrejött GFA-KA-ITM-12/2021/TK/22 számú támogatási szerződés keretében valósult meg.