Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Webáruház indítási és üzemeltetési workshop

Rendezvény időpontja: 2021-03-03 10:00 - 2021-03-03 12:00
Rendezvény helyszíne: Microsoft Teams

A Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara hárommodulos online workshopot indít, amelynek célja, hogy a webáruház indítását tervező vállalkozások egy teljesen átfogó képet kapjanak a szükséges jogi, informatikai és marketing teendőkről.

IDŐPONT:

2021. február 17., 24. és március 3.

 

HELYSZÍN:

Microsoft Teams

 

A workshop aktualitása:

  • 2020-ban a Magyarországon működő webáruházak közel 80%-a könyvelhetett el forgalomnövekedést, és többszáz üzlettulajdonos döntött a webáruház indítás mellett. Ez részben a digitális transzformációnak köszönhető, részben pedig a koronavírus okozta korlátozásoknak.
  • A webshop indítást azonban meg kell előznie egy jó üzleti modellnek, mérőszámok kialakításának, megtérülési mutatókkal. Sok webáruházat indító vállalkozás nem rendelkezik kellő mérőszámmal és adattal, így a saját területükön még bőven elférnek a konkurensek, amennyiben egy jó stratégiával indítják el azokat.

 

1. modul:

Jogi teendők webáruház indításkor
2021. február 17. (10:00-12:00)

Egy webáruház stratégia kialakításánál elengedhetetlen szempont az aktuális jogi környezetnek való megfelelés. A jogszerű működés kellő hátteret tud nyújtani annak érdekében, hogy a tulajdonosok az üzletszerzésre tudjanak fókuszálni. Az ellenőrzések során a webáruházak/webshopok gyakran állnak a Hatóságok fókuszában. Nagyon sok webshop esetében indítanak fogyasztó- és adatvédelmi eljárást, a nem megfelelő ÁSZF és egyéb tájékoztatók miatt. Abban az esetben pedig, ha valaki egyedi fejlesztésű webshopot indít, a szoftverfejlesztési szerződésbe foglalt szerzői jogi kérdéseket is alaposan át kell gondolni.

Főbb témakörök:

  • A webshop indítás gazdasági háttere – milyen vállalkozási formában érdemes elindítani?
  • Egyedi szoftverfejlesztési szerződések tartalma és szerzői jogi kérdései
  • Webshop indítás előtt elkészítendő dokumentumok (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, Impresszum) tartalmi követelményei
  • Marketing eszközök jogszerű használata (hírlevél, cookie használat, remarketing)
  • Jogi háttér utánkövetése, adatvédelmi tisztviselői feladatok

Előadó: 

  • Dr. Nagy Dóra Adriána LL.M. ügyvéd, adatvédelmi és IT szakjogász
  • ndalegal.hu
  • A közel 10 éves szakmai tapasztalatát nemzetközi ügyfélkörrel rendelkező ügyvédi irodákban és multinacionális vállalatnál szerezte, egyik fő szakterülete az adatvédelem. Számos adatvédelmi átvilágításban vett részt, rendszeresen publikál adatvédelmi szakmai újságokban és tart előadásokat szakterületein.

 

2. modul:

A webshopok informatikai háttere
2021. február 24. (10:00-12:00)

Mivel a webáruház gyakorlatilag egy szoftver, így a legfontosabb tényező, hogy milyen rendszer használatával indítjuk el a webáruházunkat. A rendszer kiválasztása azért kiemelten fontos az elején, mert a rendszerek közötti költözés nagyon bonyodalmas és költséges, ha valaki technológiát és környezetet kíván váltani. Az informatikai háttérnek számos eleme van, mint például szerverkörnyezet, programnyelv, számlázó és fizetési rendszerekkel való kompatibilitás, stb. Természetesen nem minden típusú termékhez/szolgáltatáshoz passzol minden típusú webshop motor, illetve az egyedi fejlesztésnek is minden szempontból passzolnia kell a megrendelői igényekhez. A választást jól meg kell fontolni! Emellett a választásnál figyelembe kell venni a Google és egyéb keresőmotorok nemrégiben megváltozott weboldal minősítési módszerüket is.

Főbb témakörök:

  • Milyen rendszert fejlesszünk vagy fel lehetne tenni a kérdést úgy is, hogy milyen a jó webshop?
  • Kész webshop motort érdemes használni vagy egyedi fejlesztés a jobb? Pro és kontra érvek mindkét típus esetében.
  • Melyik fizetési szolgáltató felel meg nekem a legjobban? Sok tényezőtől függ, hogy melyik éri meg legjobban.
  • Webáruház matek: mennyibe kerül a webáruház fenntartása?
  • Mitől szereti egy keresőmotor a weboldalunkat technológiai szempontból?
  • QR-kódos fizetés

Előadó:

  • Gilincsek Szabolcs Certified GDPR Manager, ICT tanácsadó
  • technetic.hu
  • 2008 óta informatikai projekteken tevékenykedő közgazdász. Magyar kis- és középvállalkozások, valamint a T-Systems képviseletében vett részt tanácsadási projektekben, különös tekintettel az információbiztonság területére (ISO 27001 szabvány megfelelésre történő felkészítés). 2016 óta különös figyelmet fordít a szervezetek GDPR felkészítésére IT területen.

 

3. modul:

Webshop marketing
2021. március 3. (10:00-12:00)

Minden üzemeltetőnek az a célja, hogy a webáruháza a legnagyobb hatékonysággal működjön. Ennek egyik elengedhetetlen eleme, hogy minél előrébb kerüljön a Google találati listán. Egy induló webshopnak első körben nem sok esélye van a hirdetésen kívül – bár léteznek ügyes megoldások – ,hogy eredményeket érjen el az organikus elérésben. A rendelkezésre álló szinte végtelen marketing eszköztárból történő merítés nehéz feladat, attól is függ, hogy a cég milyen termék portfólióval rendelkezik. Természetesen vannak alapvető marketing eszközök, amelyek méréseket és statisztikákat generálnak számukra. Ezen megoldások elengedhetetlenek ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a webshopnak és az általa kínált termékeknek ki az igazi célközönsége. A megszokott marketing eszközök, mint például a hírlevél küldéshez kapcsolódó szolgáltatások kiválasztása is kiemelten fontos folyamat és tervezést igényeli.

Főbb témakörök:

  • Milyen hirdetési felületeket érdemes használni? Google Adwords, FB Ads, LinkedIn sponsored Ads, Google Shopping, melyik mire használható leginkább.
  • A marketing eszközök tengeréből mi kell nekem? A cél, hogy hatékonyan költsünk pénzt marketingre.
  • Hogyan tudok hatékonyan hírlevelet küldeni?
  • Milyen technikái vannak annak, hogy a leveleink ne promóció fülön, spam mappában landoljanak, esetleg meg sem érkezzenek.

Előadó:

  • Gilincsek Szabolcs Certified GDPR Manager, ICT tanácsadó
  • technetic.hu

 

A workshop végén minden olyan szükséges információval rendelkezni fognak a résztvevők,
amellyel meg tudják tervezni a folyamataikat lépésről lépésre.

 

RÉSZVÉTEL:

  • A workshopon való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött.
  • Részvétel díja: 10.000 Ft+ÁFA / modul / fő, önkéntes kamarai tagoknak 6.500 Ft+ÁFA / modul / fő.
  • A regisztráció feltétele a 2020. évvel bezárólag rendezett kamarai hozzájárulás (vállalkozás esetén).
  • Jelentkezni a lenti online jelenkezési lap kitöltésével lehetséges 2021. február 22-ig.
  • A csatlakozáshoz szükséges link az eseményt megelőzően kerül kiküldésre a megadott e-mailre.

 

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:

Szabóné Szén Lilla
06-88-814-113
szen.lilla@veszpremikamara.hu

 

ONLINE JELENTKEZÉSI LAP:

(3. modul)



Adatkezelési tájékoztató:
A rendezvényen kép- és hangfelvétel készül. A résztvevő a rendezvényen való regisztrációjával, részvételével – a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara honlapján közzétett adatkezelési tájékoztatás szerint – előzetes és kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a rendezvényen róla kép- és hangfelvétel készüljön, és ezeket a kamara a rendezvényről szóló tájékoztatásaiban, valamint egyéb kiadványaiban és online felületein felhasználja.
 

*