Az Európai Bizottság egységes piaci stratégiát terjesztett elő, hogy egyszerűbb, zökkenőmentesebben működő és erősebb európai belső piacot hozzon létre. A stratégia intézkedéseket határoz meg az EU-n belüli kereskedelmet és beruházásokat hátráltató jelenlegi akadályok csökkentésére.
A stratégia továbbá segíti a kkv-kat a működésben és a tevékenységeik bővítésében, továbbá a digitalizáció fellendítésével enyhíti a vállalkozások terheit. Felhívja a tagállamokat, hogy tegyenek meg minden tőlük telhetőt annak érdekében, hogy az uniós piac jelentse a legjobb választást a vállalatok, a munkavállalók és a fogyasztók számára.
A Bizottság emellett bejelentett egy olyan intézkedéscsomagot is, amely évi 400 millió eurónyi adminisztratív költséget takarít meg a vállalatok számára, a korábbi egyszerűsítési törekvések által már megcélzott 8 milliárd eurón felül. A kis méretű, közepes piaci tőkeértékű vállalatok új kategóriájának bevezetése révén az intézkedések enyhítik a megfelelési kötelezettségeket, és ezáltal forrásokat szabadítanak fel a növekedés és a beruházások számára az egységes piacon. Az intézkedések növekedésre ösztönzik a kkv-kat, digitalizálják a szabályozási folyamatokat, csökkentik a bürokráciát, és támogatják a Bizottság azon célkitűzését, hogy a jelenlegi megbízatása végéig összességében 25%-kal, a kkv-k esetében pedig 35%-kal csökkentse az adminisztratív költségeket.
További információk:
- sajtóközlemény az egységes piaci stratégiáról (angolul)
- sajtóközlemény az egységes piac egyszerűsítésére irányuló javaslatról (angolul)