Az Agrárminisztérium pályázatot hirdet a Magyar Falu Program keretében az 5000 fő és ez alatti lakosságszámú településen működő élelmiszer- és hentesüzletek támogatására.
A Magyar Falu Program célja a kistelepülések hátrányainak enyhítése, így többek között az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, közszolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása, illetve olyan fejlesztések megvalósítása, amelyek vonzóvá teszik az ott élők, illetve a letelepedni szándékozók számára ezen településeket.
Pályázók köre:
Pályázatot nyújthat be az olyan gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, szövetkezet, egyesület, alapítvány vagy települési önkormányzat (a továbbiakban: üzemeltető), amely 5000 fő, vagy ez alatti lakosságszámú kistelepülésen
- élelmiszerüzletet üzemeltet (a támogatás igénylőjének a támogatási igény benyújtását megelőző 6 hónapban az üzletre vonatkozóan a legtöbb bevétele, de legalább a bevételének több, mint a fele TEÁOR 4711 – élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem tevékenységből származik), vagy
- hentesüzletet üzemeltet (a vállalkozás főtevékenysége: TEÁOR 4722 – hús, húskészítmény kiskereskedelme).
Támogatható tevékenységek:
A támogatás felhasználása során kizárólag a kedvezményezettek által üzemeltetett, jelen pályázati eljárásban támogatást nyert kistelepülési élelmiszer- és hentesüzlet üzemeltetésével összefüggően elszámolt kiadások vehetők figyelembe.
Elszámolható költségek:
A támogatással érintett üzlet üzemeltetésével összefüggő működési költségek, például:
- az üzletben foglalkoztatott [beleértve a tulajdonost, amennyiben teljes munkaidőben (heti min. 36 óra) a boltban dolgozik] bruttó munkabére, amennyiben a foglalkoztatási jogviszony a pályázat kiírásának időpontját megelőzően már fennállt (nem számolható el a Gazdaság-újraindítási Akcióterv keretében a kistelepülési üzletek támogatásáról szóló 62/2021. (II. 12.) Korm. rendelet alapján 2025. évben támogatott munkáltatói közteher);
- egyéni vállalkozó esetén (1) vállalkozói jövedelem szerinti adózás esetén a vállalkozói kivét, (2) az átalányadózást alkalmazó biztosított egyéni vállalkozó esetén az átalányban megállapított személyi jövedelemadó köteles jövedelem, de legfeljebb a bruttó minimálbér 12 havi összegét meg nem haladó összeg számolható el, valamint a jövedelem után megfizetett közterhek;
- az üzlet helyét biztosító ingatlan bérleti díja;
- áram, víz, csatorna, szemétszállítás, fűtés költsége (és a kapcsolódó tüzelőanyag);
- karbantartási költség;
- áruszállítás költsége;
- meglévő pénztárgép fejlesztése vagy új pénztárgép beszerzése;
- könyvelői díj, könyvvizsgálói díj (nyilatkozathoz);
- könyvelés díja;
- ügyvédi/kamarai jogtanácsosi/közjegyzői díj (aláírás minta készítéséhez);
- folyószámla vezetéséhez kapcsolódó költségek;
- posta, telefon, internet előfizetés, irodaszer, tisztítószer költségek.
A támogatott tevékenység időtartama 2025. március 1. – 2026. március 1.
Támogatás:
- A jelen pályázati kiírás keretében nyújtott támogatás saját forrás nélkül, egy összegben folyósított 100%-os támogatási előlegként, vissza nem térítendő támogatásként biztosított, 100%-os támogatási intenzitású költségvetési támogatásnak minősül.
- Támogatás összege: üzletenként min. 1 millió Ft, max. 3 millió Ft
Benyújtás:
- A pályázatot kizárólag elektronikus úton, a Nemzetpolitikai Informatikai Rendszeren keresztül lehet benyújtani.
- A pályázatok benyújtására az alábbi időszakban van lehetőség: 2025. június 16. 10:00 óra – 2025. július 16. 14:00 óra