2025. január 16-tól megszűnt a hagyományos bejelentkezési mód (felhasználónév és jelszó) az ügyfélkapura való bejelentkezéskor, és életbe lépett a kettős azonosítás. Ezt DÁP alkalmazással vagy Ügyfélkapu+ bejelentkezéssel lehet mostantól megtenni. Az Ügyfékapu+ bejelentkezés már e-mail azonosítással is működik.
Az alábbiak szerint van lehetőség arra, hogy az Ügyfélkapu+ fiókunkba e-mailes azonosítással is bejelentkezzünk. Ez esetben nem szükséges külön hitelesítő applikáció, azaz okostelefonra sincsen feltétlenül szükség a bejelentkezéshez.
Az e-mailes azonosítás beállításának folyamata Ügyfékapu+ esetén:
- Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon választandó a Bejelentkezés, majd az Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazással gomb. Így lehet bejelentkezni a január 15-től elérhető módon, azaz hitelesítő kóddal. (beírandó a felhasználónév és a jelszó, majd a Bejelentkezés gomb után megjelenő Azonosító mezőbe írandó a hitelesítő alkalmazás által generált kód).
- Az Ügyfélkapu+ fiókba belépve az első helyen található egy új gomb: Ügyfélkapu+ igénylés e-mailes kóddal, ami kiválasztandó.
- Ismét beírandó az ügyfélkapus jelszó, majd kattintandó a Megerősítő kód küldése gomb. Ekkor felugrik egy kis ablak, ahová az e-mailben kapott kód írandó be.
- Az e-mailfiókba érkezett levélből (Tárgy: Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód) kimásolandó a 6-számjegyű kód. (a kód 10 percig érvényes)
- Visszatérve az ügyfélkapu+ fiókba bemásolandó a kód a kis felugró ablakba.
- Megerősítés gomb kattintandó.
- Beállításra került az Ügyfélkapu+hoz az emailes azonosítás IS, azaz választhatjuk, hogy azonosító applikációval vagy e-mailes azonosítással szeretnénk belépni a fiókba.
- Erről a bejelentkezési módról egy megerősítő e-mail is érkezik az e-mailfiókba Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.