Az ajkai AE-Plasztik Zrt. fogadta a kamara által működtetett Veszprém Megyei Humán Szakemberek Klubja és a Bakony-Balaton Mechatronikai és Járműipari Klaszter tagjait.
Fókuszban a műanyagipar, az innováció, a szezonális munka és a munkaerőmegtartás.
AZ AE-PLASZTIK
Az 1996-ban alakult Ajkai Elektronikai Kft. jogutódjaként jött létre 2008-ban az AE-Plasztik Kft., amely 2016 júniusában zártkörűen működő részvénytársasággá alakult.
A cég profilja főként műanyag burkolatok, szegélyek, belső ülőelemek, kioldó fogantyúk, házak, ajtókapcsok és néhány külső alkatrész. Alkalmazott technológiák: fröccsöntés, kézi és gépi szerelés, tamponnyomás, bélyegzés.
A vállalat bevételeinek legnagyobb része az autóiparból származik. A Suzuki, mint fő partner mellett többek között a Valeo Auto-Electric Magyarország Kft., az Adient Mezőlak Kft., a Bourns Alkatrészgyártó Kft. részére is szállítanak alkatrészeket - mondta el Vitai Balázs, az AE-Plasztik Zrt. vezérigazgatója.
SZEZONÁLIS MUNKÁK
Az ülés első előadója, Györkös-Tavaszi Mónika az alkalmi és szezonális munkák új hirdetési felületét mutatta be a résztvevőknek. A JóDolgos internetes felület elsősorban fizikai munkák hirdetőfelülete, amely hr-barát, könnyen elérhető, és a jelentkezők előszűrése is megtörténik.
MUNKAERŐMEGTARTÁS
Maczkó Nóra, az Improvers Group szervezetfejlesztési tanácsadója a munkaerőmegtartás nemzetközi trendjeiről és hazai tapasztalatairól tartott előadást.
A HR Evolution Group reprezentatív felmérése alapján a nők esetében az embertelen bánásmód, a férfiak esetében a be nem tartott ígéretek a munkavállalók felmondásának elsődleges okai, ezért nagyon fontos a hiteles, emberközpontú kommunikáció és bánásmód.
Hármas kihívással kell szembenézni a vállalati kultúrában: agilitás, tudásalapúság, generációváltás. A tanácsadó szerint a sikeres vállalati kultúrában a megtartás az új toborzás, tehát a megtartó vállalati kultúrát kell fejleszteni.
Az ülés üzemlátogatással zárult, ahol innovatív technológiai megoldásokkal is megismerkedtek a résztvevők.