Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

HR workshop a 2025-ös trendek és költséghatékonyság jegyében

2025. május 14.

A Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Hochstrasser-Tolnai Szilvia HR-szakértő és a Pannon-Work közreműködésével HR workshopot szervezett, amelynek célja a 2025-ös HR-trendek és -kihívások ismertetése, valamint a költségcsökkentést célzó rehabilitációs audit ismertetése volt.

A megjelenteket dr. Somogyi Istvánné, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára köszöntötte. Hagsúlyozta a kamara szerepét a jó gyakorlatok közvetítésében és az aktuális, vállalkozásokat segítő információk átadásában - kiemelt tekintettel a gazdasági helyzetre, valamint a HR-hez is kapcsolódó újdonságokra (pl. mesterséges intelligencia).

Hochstrasser-Tolnai Szilvia HR szakember prezentációjában átfogó képet adott arról, hogyan változott a HR szerepe és milyen kihívásokkal kell szembenézni a 2025-ös évben. Hangsúlyozta a vezetők edukálásának, az üzleti célokhoz illeszkedő HR stratégiák kialakításának és a HR folyamatok optimalizálásának fontosságát. Rávilágított arra is, hogy a HR tevékenység egyre inkább adatalapúvá és AI-támogatottá válhat, miközben a rutinfeladatok háttérbe szorulnak. Mindezek miatt kiemelt figyelmet kapott a munkavállalói élmény, mint üzleti stratégia. Kiemelte, a cégek egyre inkább a megtartásra helyezik a hangsúlyt a toborzás helyett, és törekednek a pozitív munkavállalói élmény megteremtésére a teljes életciklus során, melyben a HR audit, onboarding, teljesítménymenedzsment és ösztönzési rendszerek kulcsszerepet kapnak.

Részletesen tárgyalta a csendes felmondás jelenségét is, melyet a HR szakemberek különböző eszközökkel próbálnak kezelni (pl. személyre szabott juttatások, vezetők bevonása, belső képzések, átgondolt teljesítménymenedzsment). Szó esett a bérek átláthatóságáról, különösen a nemek közötti bérszakadék csökkentését célzó új előírásokról, valamint a jelentési kötelezettségekről a nagyobb vállalatok számára.

A workshop keretén belül a megjelent vállalkozások egyéni kihívásaira vonatkozó megoldási irányok is bemutatásra kerültek.

Gécsek Marcell a Pannon-Work Zrt. képviseletében bemutatta a rehabilitációs audit főbb céljait és lépéseit, amelyek középpontjában a megváltozott munkaképességű munkavállalók érdekei és a munkáltatói költségcsökkentés áll.

A tájékoztatóban kiemelte, a program hatása többrétű: pénzügyi előnyök mellett erősíti a munkáltatói brandet, hozzájárul a lojalitás növekedéséhez, a fluktuáció csökkentéséhez, valamint a belső kommunikáció és együttműködés javításához. Bemutatásra kerültek a program fő elemei, mint a HR workshop, pénzügyi workshop, dolgozói tájékoztatás, egyéni tanácsadás.

A prezentáció végül konkrét referenciákat is felsorolt a már sikeresen együttműködő nagyvállalatokról és egy esettanulmány is bemutatásra került megtakarítás szemléltetésére.

 

Galéria:

  • 2025-05-14 - HR workshop (Veszprém)