Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Üzleti Reggeli - fókuszban a munkáltatói márkaépítés

2024. április 10.

A turizmus és vendéglátás szektor szakemberei vettek részt a VKIK által szervezett Üzleti Reggelin a balatonfüredi LUA Resortban. Az előadó, Klausz Melinda közösségi média specialista ismertette azokat a marketing trendeket, amelyek a munkáltatói márka építésében és a munkaerőszerzésben segítséget nyújthatnak.

 

 

Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője, aki az iWiW óta foglalkozik közösségi médiával. Cégével közel 30 szakmai díjat szerzett social media felületek, chatbotok vagy éppen hirdetések kezelésével, 13 közösségi média könyvet írt, amelyek a felsőoktatásban kötelező irodalom.

 

Előadását a brandépítés kapcsán a komplett stratégiában gondolkodással, illetve az adott lokációra vonatkozó beméréssel kezdte.

Felhívta a figyelmet az elsődleges feladatra, amely a kommunikációs célcsoport meghatározása.

A munkaerőpiacon legnagyobb számban elérhető Z generáció vágyik az új élményekre, gyorsan kommunikál, egyedi rövidítéseket használ, döntéseit gyorsan hozza, igényli az élményközpontú, trendi megközelítést. A 2010 után született alfák, hamarosan belépnek a munkaerőpiacra, ők már azonnali válaszokat akarnak és csak nagyon rövid ideig tudnak egy dologra koncentrálni. 

 

 

Megtudtuk, hogy a közösségi média felületek közül a Facebook adja a legjobb elérési lehetőséget ha munkaerőszerzésről van szó , de a TIK-TOK mellett új platformok is erősödést mutatnak. Nagyon ajánlott a kommunikációban az emojik használata, de abból sem mindegy, hogy mit és hogyan alkalmazunk.

Példákon keresztül került bemutatásra, hogy a social mediában megjelenő tartalom formája, a színek, de akár a képek szimmetrikus elrendezése is generálhat százezres nagyságrendű elérést, akár fizetett hirdetés nélkül is.

Tippeket kaptak a résztvevők az álláskeresők elérésére is, amelynek első körben nem feltétlenül kell álláshirdetés formájában megvalósulnia. 
Vonzóvá tehetjük a munkahelyet például, ha olyan képeket osztunk meg, ahol a munkatársak - élükön az igazgatóval - egy csapatként, közös fotókon szerepelnek. Szintén jó üzenet díjaink, elismeréseink, eseményeink megosztása, vagy egy nyereményjáték indítása. 

A felhasználók által megosztott pozitív tartalmak nagy segítséget jelentenek a márkaépítés folyamatában, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül az AI fejlődését sem, amelyet többek között a megfelelő tartalmak, hirdetések készítésében használhatunk. 

 

 

Az Üzleti Reggeli c. esemény Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodásához kapcsolódóan, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium támogatásával, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara VF/44/5/2023_VKIK számú támogatási szerződése keretében valósult meg.