Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Az uniós áfaügyintézés új egyablakos rendszerének regisztrációja

2021. június 17.

A MOSS-rendszert július 1-jétől felváltja a még több lehetőséget tartalmazó OSS-rendszer. Új kérelem benyújtásával bármikor be lehet jelentkezni az OSS-be, amely azoknak a vállalkozásoknak egyszerűsíti az ügyintézést, amelyek az Unión belül nem adóalanyoknak értékesítenek árucikkeket vagy nyújtanak szolgáltatásokat, például az interneten keresztül.

2021. július 1-jén változnak a távértékesítésre és az e-kereskedelemre vonatkozó áfaszabályok, ami fontos könnyítéseket jelent.

Az ilyen ügyletek egyszerű, elektronikus ügyintézésére kínál megoldást a még fél hónapig elérhető MOSS-rendszer, majd még több szolgáltatással helyébe lép az OSS/IOSS-rendszer (One Stop Shop/Import One Stop Shop – Egyablakos Rendszer), ami ugyancsak a Közösség más tagállamában fizetendő hozzáadottérték-adó bevallására és megfizetésére szolgál.

 

Nem kötelező, de érdemes

Az OSS-rendszerbe nem kötelező belépni, de enélkül minden fogyasztási tagállamban külön-külön kell regisztrálni és bevallani, befizetni az áfát.

Aki a MOSS-ba már korábban regisztrált és továbbra is igénybe szeretné venni az egyablakos ügyintézést, akkor legkésőbb június 15-ig kellett bejelentkeznie az OSS portálján

A regisztráció lehetővé teszi, hogy bevallási időszakonként egyetlen egységes bevallást nyújtson be a távértékesítő minden fogyasztási tagállamra vonatkozóan.

Az adófizetés egy összevont utalással teljesíthető, amit a NAV a bevallásnak megfelelően továbbít a teljesítés helye szerinti tagállamoknak.

Az OSS-rendszeren keresztül

  • jelezheti adatváltozásait,
  • beküldheti és módosíthatja bevallásait és megtekintheti mindezek állapotát,
  • teljesítheti befizetéseit,
  • igénybe veheti a Helpdesk-szolgáltatást.

 

Az OSS alrendszerei

Vállalkozásának letelepedési helye és tevékenységei függvényében az OSS-rendszer következő alrendszereibe regisztrálhat:

  1. Uniós sémába, ha nem adóalany megrendelőnek
  • Közösségen belül távértékesít,
  • a Közösség valamely más tagállamába nyújt szolgáltatást.
  1. Nem uniós sémába, ha Közösségen belül, nem adóalanyoknak nyújt szolgáltatást.
  2. Importsémába (IOSS), ha
  • harmadik államból importált, 150 eurót meg nem haladó belső értékű, nem jövedékiadó-köteles termékek, távértékesítést (import távértékesítést) terhelő hozzáadottérték-adó bevallására és megfizetésére kötelezett.
  • a termék behozatala, importja – az IOSS-regisztráció vámhatósági ellenőrzése után – adókivetés mellőzésével jár, azaz a behozatal mentes az importáfa alól.

 

Segítség

A regisztráció feltételeiről, az OSS/IOSS szerinti működés főbb szabályairól szól a NAV honlapján található „Az elektronikus kereskedelemre vonatkozó új áfaszabályok” című, 2021. március 16-i tájékoztató.

Forrás: nav.gov.hu

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.