Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Bértranszparencia a gyakorlatban – HR workshop a kamarában

2025. október 07.

Október 7-én a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szakmai tájékoztató workshopot tartott a 2026-tól életbe lépő bértranszparencia szabályozásról vállalatvezetők, HR-vezetők és HR-szakemberek részére.

Az esemény célja az volt, hogy a vállalatvezetők, HR vezetők és szakemberek átfogó képet kapjanak a közelgő jogszabályi változásokról, valamint azok hatásairól a munkaügyi, jogi és HR-folyamatokra.

A rendezvényt Dr. Egerszegi Zoltán ügyvéd, munkajogi szakjogász előadása nyitotta meg, aki részletesen ismertette az irányelv jogi hátterét és célját. Hangsúlyozta, hogy az uniós szabályozás a férfiak és nők közötti bérkülönbségek csökkentését, illetve az „egyenlő munkáért egyenlő bér” elvének érvényesítését szolgálja.

Az előadás kitért arra is, hogy a tagállamoknak 2026 közepéig kell átültetniük az előírásokat a nemzeti jogba, és ez minden munkáltatót érint – beleértve a kis- és középvállalkozásokat is. Bemutatta a bértranszparencia alapfogalmait, a munkáltatók kötelezettségeit, valamint a bérjelentési rendszer bevezetésének lépéseit.

Rámutatott, hogy a 100 fő feletti vállalatok számára kötelező lesz a nemek közötti bérkülönbségekről szóló rendszeres jelentés, ahol az 5%-ot meghaladó eltérést objektív indokokkal kell alátámasztani.

A folytatásban Kissné Sághegyi Katalin, a MELECS EWS GmbH global HR menedzsere előadásában bemutatta a bértranszparencia HR-vonatkozásait és gyakorlati megvalósítását. Ismertette, hogy a munkáltatóknak a toborzás, bérezés, karriertervezés és teljesítményértékelés terén is átlátható, objektív rendszereket kell kialakítaniuk.

Kiemelte a bérsávok meghatározásának, a munkaköri értékelésnek, valamint az éves bérkülönbség-jelentések és közös bérértékelések szerepét. A prezentáció rávilágított a bértranszparencia lehetséges előnyeire – mint az igazságosabb bérezés, a motiváció növekedése és a nyílt kommunikáció –, valamint a kihívásokra is, például az adatérzékenység, a kezdeti bérfeszültségek vagy a többlet adminisztrációs terhek problémáira.

Az esemény kérdések és válaszok szekcióval zárult, ahol a résztvevők konkrét kérdéseket tehettek fel a bértranszparencia irányelv gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban.

A workshop hasznos útmutatást adott a vállalatok számára ahhoz, hogy időben megkezdjék a felkészülést a bértranszparencia követelményeinek való megfelelésre – jogi, HR és szervezeti szinten egyaránt.

 

A rendezvény Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodása és az ahhoz kapcsolódó Vállalkozásfejlesztés Program keretében, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében valósult meg.

 

Galéria:

  • 2025-10-07_HR workshoP:BÉRTRANSZPARENCIA 2026