Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Élménymarketing a gyakorlatban - kkv-workshop Balatonfüreden

2025. október 21.

A Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubja október 21-én szakmai workshopot szervezett Balatonfüreden, a Hotel Golden Lake Resortban. A rendezvény középpontjában az élménytervezés és az értékteremtés, mint stratégiai marketingeszköz állt, különös tekintettel az AI nyújtotta új lehetőségekre.

A résztvevők Birincsik Albert, a BEMIND Kft. ügyvezetője és a VKIK Marketing Klub elnöke vezetésével járhatták körbe, hogyan válhat egy szolgáltatás vagy vásárlási élmény valóban emlékezetessé.

A délelőtti program során szó esett az immerzív marketing jelentőségéről, a „wow-effektus” tudatos építéséről, valamint arról, hogyan tehetik a vállalkozások élményszerűvé saját szolgáltatásaikat – és miként kommunikálhatják mindezt hatékonyan a vendégek, ügyfelek felé. A résztvevők felismerték, hogy a figyelem fókuszát át kell helyezni önmagukról az ügyfél fejébe való „átlépésre”, feltárni az igazi motivációt a vásárlási célok mögött. Az élménytervezés a teljes felhasználói út – a figyelemfelkeltéstől az újravásárlásig – részletesen megtervezett élménysorozatát jelenti, amelyben a vevő folyamatosan pozitív benyomásokat és megerősítéseket kap. A résztvevők számára bemutatásra került az úgynevezett 5A modell (Aware, Appeal, Ask, Act, Advocate) amely a vásárlói út öt kulcslépését írja le. 

Az elméleti bevezetőt követően a résztvevők interaktív csoportmunkában dolgoztak, ahol saját példáikon keresztül gondolhatták újra szolgáltatásaik élményközpontú megközelítését. A közös műhelymunka során gyakorlati tippek, inspiráló ötletek és friss trendek kerültek terítékre. A modern élménymarketingben az AI-kompatibilitás is előtérbe került. Az előadás rávilágított arra, hogy ha a folyamatból hiányzik a személyes, érzelmi háttérinformáció, akkor a mesterséges intelligencia sem tud hitelesen reagálni.

Kulcsüzenetek:

  1. Ismerd a márkád – tudd, mit képviselsz.
  2. Fókuszálj a vevőre – az ő fejével gondolkodj, ne a sajátoddal.
  3. Teremts élménysorozatokat az apró, de következetes élményekből épül fel a valódi lojalitás.

A résztvevők felismerték, hogy a hirdetés önmagában nem jelent marketinget, csupán annak egyik kommunikációs eszköze. A valódi siker kulcsa az ügyféllel kialakított, érzelmi alapú és stratégiailag felépített kapcsolatban rejlik – amely biztosítja, hogy a márka a teljes vásárlói úton értéket közvetítsen.

A rendezvény szendvicsebéddel zárult, amely további kötetlen szakmai eszmecserére és kapcsolatépítésre adott lehetőséget.

 

A rendezvény Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodása és az ahhoz kapcsolódó Vállalkozásfejlesztés Program keretében, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében valósult meg.

 

Galéria:

  • 2025-10-21 - Élménymarketing a gyakorlatban workshop, Balatonfüred