A tréningen az Incoterms®2020, a nemzetközi kereskedelmi szokványgyűjtemény legjelentősebb változásai kerültek bemutatásra, továbbá a részvevők megismerkedtek az INPUT programmal és a VDS LOG Kft. által kifejlesztett új, fuvarnyilvántartó- és nyomonkövető IT megoldással.
Dr. Csekő Katalin a Budapesti Gazdasági Egyetem dékánja és docense elsőként az Incoterms jogi megítélését vitatta meg a résztvevőkkel, majd terítékre kerültek a klauzulák tartalmi változásai és az új struktúra. Az Incoterms fuvarparitások nemcsak a beszerző (vevő) és a szállító (eladó) szerződéses feladatait és felelősségét határozzák meg, de azokat a logisztikai költségeket is, amelyek mind az árat, mind a vállalat gazdálkodásának eredményét befolyásolják.
Rövid szünet után a jelenlévőknek Mátyás Mónika, az INPUT Program veszprémi koordinátora bemutatta a programot, amely innovatív vállalkozói ötleteket segít startup vállalkozássá formálni.
Végül az esemény vendége volt az INPUT által mentorált VDS LOG Kft. ügyvezetője, Szabó Zoltán, aki a vállalkozása által fejlesztett új fuvarnyilvántartó, nyomonkövető IT megoldást hozta közelebb a résztvevőkhöz.