Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Mechatronikai szakmai workshop

2024. május 15.

Május 15-én a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bakony-Balaton Mechatronikai és Járműipari Klaszter szakmai workshopot szervezett iparági szereplők részére Nemesvámoson, a HowMet-Köfém Kft-nél.

A program során a cég működését, történetét Szabó István gyárigazgató mutatta be a résztvevőknek:

  • A HowMet-Köfém Kft. 1996 óta tevékenykedik Nemesvámoson (elődei: Kaynar Technolgoies Inc., Fairchild Fasteners Co., Alcoa, Alcoa-Köfém, Arconic Köfém - 2020-tól pedig HowMet-Köfém).
  • A társaság kb. 50%-ban a repülőgépiparba gyárt termékeket, további jelentős üzletágaikat a hadiipar és a szállítmányozás jelentik.
  • A HowMet főbb termékei a titánium szénacél és saválló acél kötőelemek, meneterősító betétek (lockbolt, hi-lok pin, insert és latch termékek), főbb technológiáik a fémmegmunkálás, felületkezelés, bevonatkolás, hőkezelés, passzíválás.
  • A társaság működése során kiemelten fontos szempont a fenntarthatóság a teljes gyártási láncban a karbonlábnyom csökkentése céljaból.
  • A cégnél jelenleg 210-en dolgoznak, 2023-ban 15 millió eurós árbevételt produkáltak. 

 

A repülőgépipari kihívásokat és a kapcsolódó minőségügyi, környezetvédelmi megoldásokat Baán Zsuzsanna minőségügyi vezető mutatta be, kitérve az iparági tanúsítványokra, anyagvizsgálatokra, tesztekre, valamint a termékintegritásra és -biztonságra (product safety management system).

Gellén László, a Mechatronikai Klaszter elnöke, illetve a Poppe+Potthoff Hungária Kft. ügyvezetője az autóipari tapasztalokat, kihívásokat és a várható hajtáslánc technológiai aktualitásokat osztotta meg a megjelentekkel. A klaszterelnök bemutatta a hirdogén meghajtás technológiai előnyeit a belsőégésű és üzemanyagcellás motorok esetén. Kitért arra, hogy a várható globális beruházási trendek szerint a dízelmeghajtású nehézgépjárművek 1,5%-a hidrogénhajtású, 5-6%-a pedig üzemanyagcellás technológiával fog rendelkezni 2030-ra.

A program második részében networkingre, valamint üzem- és laborlátogatásokra került sor.

A szakmai program Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodásához kapcsolódóan, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium támogatásával a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara VF/44/5/2023_VKIK számú támogatási szerződése keretében valósult meg.

  • 2024-05-15 - Mechatronikai klaszter workshop