Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Nemzetközi marketing a gyakorlatban – kamarai külpiaci tréning

2025. szeptember 18.

A Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara a Malota Akadémiával együttműködésben külgazdasági tréninget tartott, melynek célja a vállalkozások nemzetközi piacra lépésének támogatása és a külpiaci marketing sajátosságainak megismertetése volt.

A tréninget Dr. Malota Erzsébet, a Malota Akadémia vezetője tartotta, aki több mint 25 éves nemzetközi oktatói és kutatói tapasztalattal rendelkezik. Az előadás első részében a résztvevők betekintést kaptak a nemzetközi piacok sajátosságaiba, a globalizáció és a lokalizáció összefüggéseibe, valamint azokba a kihívásokba, amelyekkel egy vállalat a külpiacokon szembesülhet.

Szó esett többek között a változó valutaárfolyamokról, a bürokratikus belépési előírásokról, a korrupcióról és a kulturális különbségekből fakadó problémákról. Felhívta a figyelmet az úgynevezett „önreferencia kritériumra”, amely a saját kulturális szemléletünkhöz való ragaszkodást jelenti, és amely sokszor akadályozza a sikeres nemzetközi marketingstratégiák kidolgozását. 

A tréning során bemutatásra kerültek sikeres és sikertelen nemzetközi vállalati példák is, valamint az előadó ismertette a legnagyobb cégek botrányait is, amelyek jól illusztrálták, hogy a kulturális érzékenység hiánya komoly reputációs károkat okozhat.

Az esemény második felében a résztvevők a nemzetközi márkázás és marketingkommunikáció kérdéseivel ismerkedtek meg. Kiemelt hangsúlyt kapott a standardizálás és az adaptáció dilemmája, vagyis az, hogy mikor érdemes egységes globális márkastratégiát alkalmazni, és mikor szükséges a helyi igényekhez igazítani a termékeket és üzeneteket. Példaként elhangzott több ismert nemzetközi márka esettanulmánya.

A program zárásaként bemutatásra került egy nemzetközi marketingterv, amely gyakorlati útmutatóként szolgálhat a résztvevők számára saját külpiaci stratégiájuk kidolgozásához.

Az eseményen a vállalkozások képviselői olyan tudásanyaghoz jutottak, amely segítette őket abban, hogy tudatosabban és kulturálisan érzékenyebben készüljenek fel a külpiaci terjeszkedésre.

 

A rendezvény Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodása és az ahhoz kapcsolódó Vállalkozásfejlesztés Projekt keretében, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében valósult meg.

 

  • 2025-09-18 - Külgazdasági tréning