Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Szerződéstől az elszámolásig - a duális képzés adminisztrációs háttere

2025. november 12.

Közel száz résztvevővel tartotta meg a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara 2025. november 12-én online szakképzési tájékoztatóját, mely a duális képzés adminisztrációs és könyvelési kérdéseit járta körül.

A rendezvény előadója Balog Adrienn, közgazdász, mérlegképes könyvelő, a BVKIK gazdasági osztályvezetője volt, aki átfogóan ismertette:

  • A szakirányú oktatás munkajogi és adminisztrációs szabályait.
  • Mire kell figyelmi a szakképzési munkaszerződés megkötésekor, milyen adatokat szükséges abban feltüntetni?
  • Hány főre köthet szakképzési szerződést a duális képzőhely? Milyen időtartamra?
  • Szabadság/betegszabadság kiadásának szabályai, illetve ezeknek a Krétában való rögzítése.
  • Mennyi adókedvezmény és milyen finanszírozási lehetőségek, egyéb adókedvezmények vehetők igénybe a szakirányú oktatás kapcsán?
  • Felnőttek és saját munkavállalók duális képzése, hogyan kell a jogszabályoknak megfelelően eljárni? Hogyan kell a szakképzési munkaviszonyt bejelenteni, bérköltséget és adókedvezményt kiszámolni?
  • Speciális esetek elszámolása, adminisztrálása, pl. megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatása a szakirányú képzsésben.

Ezekre a kérdésekre mind teljeskörű választ kaphattak a résztvevők, illetve az előadás végén kérdéseket lehetett még feltenni az előadónak. Az esemény segítséget nyújtott a jogszabályok értelmezésében és a gyakorlati alkalmazásban. A tájékoztató a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésében, az NFA-KA-KIM-6/2024/TK/22 számú közreműködői szerződés keretében valósult meg.