Közel száz résztvevővel tartotta meg a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara 2025. november 12-én online szakképzési tájékoztatóját, mely a duális képzés adminisztrációs és könyvelési kérdéseit járta körül.

A rendezvény előadója Balog Adrienn, közgazdász, mérlegképes könyvelő, a BVKIK gazdasági osztályvezetője volt, aki átfogóan ismertette:
- A szakirányú oktatás munkajogi és adminisztrációs szabályait.
- Mire kell figyelmi a szakképzési munkaszerződés megkötésekor, milyen adatokat szükséges abban feltüntetni?
- Hány főre köthet szakképzési szerződést a duális képzőhely? Milyen időtartamra?
- Szabadság/betegszabadság kiadásának szabályai, illetve ezeknek a Krétában való rögzítése.
- Mennyi adókedvezmény és milyen finanszírozási lehetőségek, egyéb adókedvezmények vehetők igénybe a szakirányú oktatás kapcsán?
- Felnőttek és saját munkavállalók duális képzése, hogyan kell a jogszabályoknak megfelelően eljárni? Hogyan kell a szakképzési munkaviszonyt bejelenteni, bérköltséget és adókedvezményt kiszámolni?
- Speciális esetek elszámolása, adminisztrálása, pl. megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatása a szakirányú képzsésben.
Ezekre a kérdésekre mind teljeskörű választ kaphattak a résztvevők, illetve az előadás végén kérdéseket lehetett még feltenni az előadónak. Az esemény segítséget nyújtott a jogszabályok értelmezésében és a gyakorlati alkalmazásban. A tájékoztató a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésében, az NFA-KA-KIM-6/2024/TK/22 számú közreműködői szerződés keretében valósult meg.